Dolar 32,5004
Euro 34,6901
Altın 2.496,45
BİST 9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 21°C

276
A+
A-

Salgın dolayısı ile nerede ise hayatın durduğu günler sonunda biraz olsun nefes alacağımız günlerin aşağı yukarı 1 Haziran olacağı netleştiği anlarda İYİ Partinin Kocaeli teşkilatlarından sorumlu İl Başkan Yardımcısı Nusret Acur,31 Mayıs tarihinde genel başkanımız Meral Akşener’in Hatay ziyareti var. Biz il başkanımız Şanbaz Yıldız başkanlığında bir heyet ile genel başkanımızı takip edeceğiz, Hatay ziyaretini senin gözünden ve kaleminden okumak iyi olabilir. Bildiğin gibi Hatay mutfağı da dillere destan, birde hava değişimi olur” dedikten bir gün sonra kendimizi sabahın erken saatlerinde Sabiha Gökçen Hava alalının iç hatlar bölümünde bulduk.

Havaalanında İyi Partinin Kocaeli İl başkanı Şanbaz Yıldız, Sakarya İl başkanı Selçuk Kılıçaslan, Kocaeli İl başkan yardımcıları Nusret Acur, Adil Gülez, Turgut Karagöz ve bizim Aydemir Özcan ile birlikte çaylarımızı içtikten kısa bir süre sonra Hatay’a uçmak için uçaktaki koltuklarımıza oturduk.

Uçağımız sabah saat 09.00 gibi Hatay hava alanına iner inmez Nusret Acur organizasyonu ile bizi bekleyen siyah Mercedes Minibüs ile Antakya merkeze doğru yola çıktık.

Havaalanına indiğimizde konum paylaşır paylaşmaz var olan tüm iletişim kanallarından ulaşarak “Yüksel Başkanım eti şurada ye, künefeyi burada ye, çayı burada iç, şurada zahter var, burada Hatay peyniri var, sokak arasında meşhur tepsi kebabı ye” diyen dostlarımızın bir tanesi de; “Falan yerde yiyeceğiniz yemeği biz ısmarlayacağız” demediklerinden ulaşım sorumlumuz Cüneyt’e; “Kardeşim sen bizi sabah kahvaltısı yapabileceğimiz bir yere götür, akıl veren çok yemek ısmarlayan yok” demek durumunda kaldık.

Cüneyt sağ olsun bizi son derece şık bir otelin restoranına ulaştırdı, vitrinde Hatay mutfağına ait enfes kahvaltılıları görünce daha fazla dayanamayıp Allah ne verdiyse olanca hızımızla midelerimizi keyiflendirdik.

Kahvaltı sonrası saat 10.30 gibi İYİ Parti Genel başkanı Meral Akşener’in Hatay havaalanına ineceği uyarısı gelince makam aracımız ile hava alanına doğru ilerlemeye başlamıştık ki alana en az 20 kilometre kala Akşener’i karşılamak için yollara düşenlerin ortaya çıkardığı izdiham dolayısı ile adım adım ilerlemeye başladık.

Araç ile ilerlemenin artık mümkün olmadığını anladığımızda “Cüneyt biz inelim yürüyelim sende hava alanına yaklaşabildiğin kadar yaklaş yoksa bu gidişle bizim hava alanının kapısına yaklaşmamız 2022 yılını bulabilir” dedikten sonra inip yürümeye başladık.

Hava alanının kapısına 3 kilometre kala var olan kalabalığı görünce işin doğrusu bizde gözlerimize inanamadık, adeta bir insan seli Meral Akşener’i görmek için yarışıyor bir taraftan da “Cumhurbaşkanı Meral Akşener” şeklinde slogan atıyorlardı.

Biz güç bela hava alanının kapısına yaklaşmaya çalıştığımız an sağ tarafından ellerinde çiçekler ile 10 tane güzel giyimli yine sol tarafında 10 tane güzel giyimli delikanlı ile Hatay Büyükşehir belediye başkanı uçaktan inip o kadar kalabalığın yarattığı izdihamdan yol bulup dışarıya çıkmaya çalışan Meral Akşener’e “-Hatay’a hoş geldiniz” diyerek çiçek sunduklarına şahit olduk.

Bizim bilemediniz 600 metrelik yolu kat edip hava alanından dışarıya çıkmamız yaklaşık 40 dakikamızı aldık, Kafile daha önceden planlandığı gibi Hatay’ın stratejik ilçesi Kırıkhan esnaf ziyareti için yola çıktık ancak var olan binlerce araç konvoyu dolayısı ile zaten tıkanan yol Hatay’daki soğan üreticilerin var olan sıkıntılarını anlatabilmek adına Meral Akşener’i misafir ettiklerinde heyecan en üst noktalara kadar çıkmıştı.

Kırıkhan’a girdiğimizde daha doğrusu girmeye çalıştığımızda şaşkınlıkla gördüğümüz manzara şu şekildeydi: Kırıkhan girişinde yüzlerce kişiden oluşan Davul Zurna ekibi insanın kanını kaynatan eserleri seslendiriyor, Caddenin sağında ve solunda biriken binlerce insan hep bir ağızdan “Cumhurbaşkanı Meral Akşener” şeklinde slogan atıyor bu kalabalık arasında hemen her iş yeri sahibi sanki sözleşmiş gibi, “Sayın cumhurbaşkanım lütfen bizim iş yerimizi de ziyaret edin, sorunlarımızı dinleyin” diyerek ricacı oluyorlardı.

Biz bu kalabalık arasında başta İYİ Parti Grup başkan vekili Lütfü Türkkan, genel başkan yardımcıları Koray Aydın, Metin Ergun, Musavvat Dervişoğlu ve Tolga Akalın başta olmak üzere çok sayıda partiliyi gördük çok kısa aralıklarla “Bu kalabalığı tahmin edebiliyor muydunuz?” sorumuza nerede ise tamamı; “Vallahi biz de şaşkınız. Böyle bir kalabalığı tahmin bile edemiyorduk, manzara muhteşem” cevabını verdiler.

Kırıkhan’dan çıkmak bu izdiham dolayısı ile kolay olmadı, Meral Akşener’e sevgi gösterisinde bulunanlar, nerede ise her üç adımda bir kurban kesenler, yörenin kıyafetlerini hediye edenler fotoğraf çektirenler derken ziyaret planlanan sürenin kat be kat üzerine çıkmış oldu.

Kırıkhan sonrası Defne ilçesi ve Antakya ziyaretleri de tamamlanınca işin doğrusu bizde da bir taraftan yorgunluk daha da önemlisi açlık dolayısı ile derman kalmayınca mihmandarımız Cüneyt’eHadi bakalım bizi en iyi Tepsi kebabı pişiren yere götür” dememizden 20 dakika sonra tadı dillere destan Tepsi kebabının ve diğer yöresel yemeklerin önünde bulduk.

Yemek sonrası artık bizi taşımakta zorlanan ayaklarımızı biraz dinlendirmek adına Harbiye diye bilinen bir şelaleye doğru ilerlemeye başladık, kısa bir süre içerisinde ayakkabılarımızı ve çoraplarımızı çıkartıp ayaklarımızı buz gibi soğuk suya sokunca gerçekten aklımız başımıza geldi.

Yaklaşık bir saat dinlenmeden sonra İYİ Parti il yönetimi ile birlikte Meral Akşener’i Hatay’dan uğurlamak adına yeniden hava alanına doğru yöneldiysek te konvoyun daha şehir sınırlarından başladığını görünce “ Yapılacak bir şey yok, mecburen bu kalabalığı takip edeceğiz” diyerek binlerce araçtan meydana gelen konvoyu takip ettikten sonra bilemediniz 15 dakikalık yolu 1,5 saatte alabildik.

Meral Akşener’i Hatay’dan yolcu ettikten sonra günün yorgunluğunu atabilmek adına önce meşhur künefenin tadına bakmak sonra da demli çaylardan içmek için masanın etrafına oturduğumuzda yan masada oturan ve orta yaşlardan oluşan bayanların bulunduğu masadaki bir hanımefendi yanındakilere “Göreceksiniz Meral Akşener Cumhurbaşkanı olacak ben rüyamda gördüm” diyordu.

Biz 2002 yılında yapılan genel seçim öncesi Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın birkaç il ziyaretini takip etmiş ve o zaman milletin Erdoğan’ı sahiplendiğine tam olarak kanaat getirmiştik.

Hatay’da kaldığımız yaklaşık 14 saatlik zaman dilimi boyunca oradaki vatandaşların Meral Akşener’i tam olarak sahiplendiğinin farkına vardık, Belki de “Karizmatik Lider” kavramının son temsilcisi olan Meral Akşener’e karşı duyulan sevgi ve saygı önümüzdeki dönemlerin de habercisi olacak gibi görünüyor.

Sabah erken saatlerde Hatay’a indiğimiz ekibe gece saatlerindeki dönüş yolculuğunda İYİ partili Mehmet Aslan’da dahil oldu, Aslında 5-6 kişilik bir ekiple yolculuk esnasında günün değerlendirmesini yapacaktık ancak bizim hemen arkamızdaki koltukta bulunan 3-4 yaşlarında bir çocuk özellikle Aydemir Özcan’ın tepesinde uçuş başlangıcından Sabiha Gökçen’e ininceye kadar bir saniye durmadan kıyametler kopartıp ağlamaya başlayınca geniş çerçeveli bir değerlendirme imkanı bulamadık.

SON SÖZ: Rize’de meydana gelen ve toplum tarafından hoş karşılanmayan olaylar İYİ Partiye en az 3-4 puan olarak geri dönmüş durumda..